JAG start > Riksföreningen JAG > Pressmeddelanden > Just nu byggs en fantastisk skulptur av barn på Kulturhuset i Stockholm

Just nu byggs en fantastisk skulptur av barn på Kulturhuset i Stockholm

Tillsammans med pedagoger från Kulturhuset och konstnärerna Mats Lindberg, Erik Hedman och Johanna Uddén bygger barn en skulptur från golv till tak. Mats Lindberg är också projektledare för Föreningen JAGs arvsfondsprojekt Kultur för alla – i hela landet.

Det finns massor med olika material att välja på! Temat är barocken.

Projektet pågår fram till 12 maj och är öppen för alla barn vardagar 13.00–17.00 och helger 11.00–17.00. På förmiddagarna 9.00–11.00 och 11.00–13.00 riktar sig projektet till skolbarn med funktionsnedsättningar.

Skaparprojektet är en del av Föreningen JAGs arvsfondsprojekt Kultur för alla i hela landet. Projektet har som mål att människor med omfattande funktionsnedsättningar kan vara sina egna kulturproducenter och aktiva deltagare i kultur- och samhällsliv. På olika platser i landet samarbetar Kultur för alla med professionella kulturarbetare och kulturgrupper. I sommar kommer även en kulturfestival att hållas i Kulturhuset i Stockholm.

Kontaktperson är Mats Lindberg, på tel 08-789 30 11 eller på e-post mats.lindberg@jag.se (mats.lindberg@jag.se).