fbpx

Visa undersidor

Tre enkla steg för att välja oss som assistansanordnare

  1. Kontakta oss och säg hej!
    För att välja oss som din assistansanordare börjar du med att boka möte med våra rådgivare, du ser dem längre ner på sidan. Om du har svårt att komma till vårt kontor i Stockholm kommer vi gärna hem till dig. Det går också bra att ta mötet på telefon.
  1. Fundera på
    Är timbeslutet rätt, räcker timmarna?
    Hur ska assistansschemat se ut?
    Vem ska arbetsleda assistenterna – har du redan ett förslag eller ska vi rekrytera en personlig arbetsledare?
    Finns förslag på några personer som ska anställas som assistenter?
    De här frågorna är utgångspunkt för hur vi kan bygga upp din assistans. Tillsammans gör vi även en ekonomisk planering utifrån vilka prioriteringar du har.
  1. Nu sätter vi igång!
    Det du behöver göra för att vi ska starta assistansen är att skriva under assistansavtalet och Försäkringskassans blankett för begäran om utbetalning av assistansersättning. Du måste också ge oss en kopia på assistansbeslutet från Försäkringskassan/kommunen samt kopia på eventuellt godmansförordnande eller fullmakt.

Om du vill kan vi vara behjälpliga i processen med att säga upp din nuvarande assistansanordnare.

Vi kan assistans!

Cecilia Wiestål
Rådgivare juridik
08-789 30 71

Carina Ingren
 Rådgivare 
08-789 30 30

Att välja oss som din assistansanordnare